onsdag 20 februari 2013

Att komma igång.

Jag har alltid varit den som varit flitig med att komma på idéer och planer, men varit mer eller mindre usel på själva genomförandet. Likaså här. Nu när jag väl gjort en omstart gällande bloggandet, så vet jag inte längre vad jag ska skriva. Jag älskar att skriva och uttrycka mina känslor och tankar skriftligt. Men jag vill verkligen inte göra detta till en typisk "dagboks-blogg". Ingen vill läsa om att jag har lagat mat och hur gott det var, att jag varit och shoppat och få reda på allt jag köpt eller att jag har fikat med en vän och få veta alla roliga internskämt vi har. Jag har väldigt många åsikter om vad jag tycker man bör och inte bör skriva på internet. Jag brukar allt som oftast kika runt på lite olika bloggar, och jag tycker det är märkligt att vissa människor uppenbarligen inte tänker ett steg längre när de skriver. Just nu är jag mitt i sökande efter jobb och sedan svenskalektionerna i högstadiet har man blivit väl informerad om att när man söker jobb så (oftast) kollas man upp på internet (så gott som det går), för att se om man verkar som en vettig människa att ha och göra med. Det är just det som är det där steget längre man skulle tänkt på från början. Dessutom har vi ju hela den här biten med hur lätt det är att bli missförstådd för det man skriver. När allt som oftast folk bara skriver av sig i ilska eller irritation, utan att egentligen tänka efter innan.

Vet inte riktigt vad jag ville komma med detta. Innan jag började skriva så visste jag inte riktigt vad jag ville säga, så skrev jag bara en rubrik först bara för att se om jag kom någonstans längre med den. "Att komma igång". Det funkade ju i alla fall. Från den ena ämnet till det andra.

Over and out. Ta hand om er. Frid.
A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tacksam för vänliga kommentarer!