fredag 12 april 2013

En sån där dag.

Det är en mulen dag idag. Jag känner inte för att gå ut. Jag känner inte för att röra på mig.

Jag befinner mig halvliggande i min soffa och svullar kakor och kollar på sista minuten-resor. Ett par kära vänner till mig har precis bokat en sådan resa och åker nästa vecka. En oerhört stark "jag vill också!"-känsla sprids i min kropp. Särskilt en grå dag som denna.

Idag tänker jag beskriva mig själv som vädret. Lite grå och trist. Jag ska försöka bota mitt depp-pepp med att tappa upp ett skumbad, tända överdrivet mycket ljus, se på en mysig film i badet, fixa ansiktsmask samt hårinpackning och fortsätta svulla kakor. Det blir en "lyx-lat-och-tjock"-dag, som jag kanske ska toppa med en kväll framför tv'n tillsammans med min kära vän chipspåsen.

Nu tänker jag gå och mata min pluggande kära make med lite kakor innan jag hoppar i badet. Han är duktig han.

Hoppas ni får en utomordentligt bra grå april-dag!

Peace out.

3 kommentarer:

  1. Lite oroväckande mycket kakor där tycker jag.. ;) Mat då???
    Puss & Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå! Man kan aldrig äta för mycket kakor ;) Mat är såklart intagen den med :) <3

      Radera
    2. Tro mig, somliga av oss kan få i oss för mycket kakor ;) Bra att maten är intagen. Njut vidare <3

      Radera

Tacksam för vänliga kommentarer!