måndag 20 maj 2013

Tankar om framtiden.

"Det löser sig. Det gör det alltid. Det kommer bli bra". 

Dessa ord kan jag nog konstatera att de har blivit mitt motto. Jag har haft (och har förstås) ett väldigt bra liv, men har även haft många kämpiga och tuffa perioder under mitt liv. Och under alla dessa perioder så har det varit dessa ord som fått mig att hålla modet uppe. Vetskapen om att även när allt (eller bara något) känns som skit och man vet inte hur man ska lösa situationen, ta sig ur det, hur det kommer gå eller hur man ska orka ta sig igenom det, så kommer allt bli bra tillslut. Det kommer lösa sig. Det kommer inte vara för evigt. Allt som känns motigt har ett slut. Och det kommer bli bra, oavsett vad.

Det har hjälpt mig på livets alla krokiga vägar.

Nu för tiden cirkulerar mina tankar kring jobb i framtiden. Jag ser alla runt omkring mig gå fina utbildningar som tar dem till deras drömjobb. Folk har en plan om deras framtid och vet exakt hur det kommer gå till. Antingen har de redan sina drömjobb, eller så vet de vilka utbildningar de ska gå, hur länge, vilket jobb de kommer få osv. De verkar så säkra.
Jag har ingen fancypancy utbildning jag vill gå. Inga fina skolor. Jag vet inte exakt vad jag vill jobba med i framtiden. Jag har ingen jobbplan. Jag vet inte vad jag vill bli. Men även det kommer lösa sig. För det gör det alltid. Det kommer helt enkelt bli skitbra tillslut. För jag har tillit.

Ett lättare sätt att leva på.

Hej. A.

2 kommentarer:

Tacksam för vänliga kommentarer!